
Pług wirnikowy B 400 marki Vammas o dużej wydajności odśnieżania śniegu mokrego jak i suchego, może współpracować z ładowarką kołową. Zalecana dopuszczalna masa całkowita ładowarki wynosi 20 t. Sterowanie pługa B 400 odbywa się za pomocą panelu sterowania umieszczonego w kabinie kierowcy. Pług może być sterowany czasowo z awaryjnego panelu sterowania umieszczonego na pługu. Stożkowy kształt pługa znacznie ułatwia widoczność pracy operatora.
Wydajność | 3300 t/h |
Szerokość robocza | 3,64 m |
Waga całkowita | 7,6 t |
Wyrzut śniegu | do 45 m |
Wirnik | 2 spirale napędzane hydraulicznie |
Średnica spirali | 1,1 m |
Napęd | własny silnik |
Max wysokość warstwy śniegu | 1200-1455 mm |
Wirnik
Budowa wirnika jest trzygłowicowa, prędkość wirnika jest bezstopniowa 0 – 120 r/min, napęd hydrostatyczny. Wirnik napędzany jest hydraulicznie poprzez pompę i dwa silniki hydrauliczne. Prędkość obrotowa regulowana poprzez dostosowanie wydatku pompy.
Wentylator turbiny
Turbina wentylatora napędzana mechanicznie poprzez mechanizm różnicowy SISU CTR (i= 6,83).
Średnica wentylatora turbiny, 4 lemiesze 1500 mm.
Koła podporowe
Dwie pary kół podporowych 180/70-R8.
Silnik
Mercedes-Benz OM 502 LA 420 kW
Max. prędkość obrotowa 1800 r/min.
Układ elektryczny
Napięcie elektryczne 24 V
Akumulatory 2x12V 180 Ah
Alternator 140 A/24V
Oświetlenie robocze, halogen 2×75 W
Oświetlenie komory roboczej 1×21 W
Wyłączniki awaryjne 2 szt
Układ paliwowy
Zbiornik paliwa o pojemności 300 l
Układ hydrauliczny
Zbiornik oleju hydraulicznego 80 l
Układ i panel sterowania
Programowalny panel sterowania.
Panel sterowania posiada wszystkie niezbędne funkcje do załączania, wyłączania i obsługi pługa:
- włącznik zapłonu
- wyłącznik awaryjny
- wybór pracy wirnika
- zmiana kierunku wyrzutu śniegu – opcja
- zmiana kąta wyrzutu śniegu
- koło podporowe podnoszenie/opuszczanie
- załączanie oświetlenia
Menu na panelu wskazuje między innymi
- prędkość roboczą silnika oraz licznik godzin
- ciśnienie oleju hydraulicznego
- temperaturę oleju hydraulicznego
- poziom oleju silnikowego oraz płynu chłodzącego
- poziom oleju hydraulicznego
- ilość paliwa
- temperaturę turbiny wentylatora
- temperaturę silnika
Wyświetlacz wskazuje problem oraz daje sygnał dźwiękowy, gdy
- ciśnienie oleju silnikowego jest za niskie
- poziom oleju hydraulicznego jest za niski
- poziom płynu chłodzącego jest niski
- temperatura płynu chłodzącego silnik jest za wysoka
- temperatura oleju hydraulicznego jest za wysokazabrudzony jest filtr powietrza
- brak informacji z alternatora
Silnik przestaje pracować, gdy
- został naciśnięty wyłącznik awaryjny
- ciśnienie oleju silnikowego jest za niskie
- poziom oleju hydraulicznego jest za niski
Wyposażenie opcjonalne
- ogrzewacz płynu chłodzącego silnika 230 V
- ogrzewacz oleju hydraulicznego 230 V
- Akumulator 230 V
- Elektryczny ogrzewacz paliwa, 2 szt.
- inny kolor palety RAL
- długość kabla panelu sterowania na życzenie klienta
- złącze NATO do zewnętrznego zasilania
Bezpieczeństwo
Pług skonstruowany zgodnie z wytycznymi dyrektyw europejskich.
Certyfikat zgodności CE.
Pozostałe w kategorii Lotniskowe

