Strona główna » Produkty »Lotniskowe »Pług wirnikowy VAMMAS B400

Pług wirnikowy VAMMAS B400

zdj. B-400

Pług wirnikowy B 400 marki Vammas o dużej wydajności odśnieżania śniegu mokrego jak i suchego, może współpracować z ładowarką kołową. Zalecana dopuszczalna masa całkowita ładowarki wynosi 20 t. Sterowanie pługa B 400 odbywa się za pomocą panelu sterowania umieszczonego w kabinie kierowcy. Pług może być sterowany czasowo z awaryjnego panelu sterowania umieszczonego na pługu. Stożkowy kształt pługa znacznie ułatwia widoczność pracy operatora.

Wydajność 3300 t/h
Szerokość robocza 3,64 m
Waga całkowita 7,6 t
Wyrzut śniegu do 45 m
Wirnik 2 spirale napędzane hydraulicznie
Średnica spirali 1,1 m
Napęd własny silnik
Max wysokość warstwy śniegu 1200-1455 mm

Wirnik

Budowa wirnika jest trzygłowicowa, prędkość wirnika jest bezstopniowa 0 – 120 r/min, napęd hydrostatyczny.  Wirnik napędzany jest hydraulicznie poprzez pompę i dwa silniki hydrauliczne. Prędkość obrotowa regulowana poprzez dostosowanie wydatku pompy.

Wentylator turbiny

Turbina wentylatora napędzana mechanicznie poprzez mechanizm różnicowy SISU CTR (i= 6,83).
Średnica wentylatora turbiny, 4 lemiesze 1500 mm.

Koła podporowe

Dwie pary kół podporowych 180/70-R8.

Silnik

Mercedes-Benz OM 502 LA 420 kW
Max. prędkość obrotowa 1800 r/min.

Układ elektryczny

Napięcie elektryczne 24 V
Akumulatory 2x12V 180 Ah
Alternator 140 A/24V
Oświetlenie robocze, halogen 2×75 W
Oświetlenie komory roboczej 1×21 W
Wyłączniki awaryjne 2 szt

Układ paliwowy

Zbiornik paliwa o pojemności 300 l

Układ hydrauliczny

Zbiornik oleju hydraulicznego 80 l

Układ i panel sterowania

Programowalny panel sterowania.

Panel sterowania posiada wszystkie niezbędne funkcje do załączania, wyłączania i obsługi pługa:

  • włącznik zapłonu
  • wyłącznik awaryjny
  • wybór pracy wirnika
  • zmiana kierunku wyrzutu śniegu – opcja
  • zmiana kąta wyrzutu śniegu
  • koło podporowe podnoszenie/opuszczanie
  • załączanie oświetlenia

Menu na panelu wskazuje między innymi

  • prędkość roboczą silnika oraz licznik godzin
  • ciśnienie oleju hydraulicznego
  • temperaturę oleju hydraulicznego
  • poziom oleju silnikowego oraz płynu chłodzącego
  • poziom oleju hydraulicznego
  • ilość paliwa
  • temperaturę turbiny wentylatora
  • temperaturę silnika

Wyświetlacz wskazuje problem oraz daje sygnał dźwiękowy, gdy

  • ciśnienie oleju silnikowego jest za niskie
  • poziom oleju hydraulicznego jest za niski
  • poziom płynu chłodzącego jest niski
  • temperatura płynu chłodzącego silnik jest za wysoka
  • temperatura oleju hydraulicznego jest za wysokazabrudzony jest filtr powietrza
  • brak informacji z alternatora

Silnik przestaje pracować, gdy

  • został naciśnięty wyłącznik awaryjny
  • ciśnienie oleju silnikowego jest za niskie
  • poziom oleju hydraulicznego jest za niski

Wyposażenie opcjonalne

  • ogrzewacz płynu chłodzącego silnika 230 V
  • ogrzewacz oleju hydraulicznego 230 V
  • Akumulator 230 V
  • Elektryczny ogrzewacz paliwa, 2 szt.
  • inny kolor palety RAL
  • długość kabla panelu sterowania na życzenie klienta
  • złącze NATO do zewnętrznego zasilania

Bezpieczeństwo
Pług skonstruowany zgodnie z wytycznymi dyrektyw europejskich.
Certyfikat zgodności CE.

Pozostałe w kategorii Lotniskowe